4 Aralık 2011 Pazar

ZENCEFİLLİ TARÇINLI KURABİYE

YILBAŞI KURABİYESİ NASIL YAPILIR?
Yılbaşı hazırlıkları çoktan başladı, bense yılbaşına değil kendi doğum günüme hazırlanıyorum ve bu güzel kurabiye tarifini sizlerle paylaşmak istiyorum . Harika oluyor isterseniz süsleyin isterseniz keyifle çay kahve yanında yemek için saklayın ..Ben kurabiye hamurumu hazırladım ve buzlukta saklıyorum siz de dilerseniz yapıp buzluğa atıp dilediğiniz zaman çıkarıp elinizle yumuşatıp hemen fırınlayabilirsiniz..  Tarifde ki ölçülerim hakkında sorunuz olursa da benimle iletişime geçin. Fotoğraf makinesi sıkıntımı halleder halletmez kendi kurabiyelerimde resimlerini de sizlerle paylaşıcam:)

ZENCEFİLLİ KURABİYE

MALZEMELER
115gr tereyağı(ben pınar tuzsuz tereyağı kullnıyorum)
115gr toz şeker(esmer şeker de kullanılabilir)
1yumurta
115gr(1/3 cup) pekmez (ben seymen yada koska kullanıyorum ,dut ve ye üzüm pekmezi olması farketmez)
400gr un
1 tsp zencefil (tsp: tatlı kaşığı 1 tatlı kaşığı)
1/2 tsp tarçın ( tatlı kaşığının yarısı kadar)
1/2 tsp kabartma tozu( tatlı kaşığının yarısı kadar)

HAZIRLANIŞI
1)Tereyağ ve toz şeker krem kıvamına gelinceye kadar çırpılır.
2)Önce pekmez hemen ardından yumurta eklenir.
3)Bir kenarda bütün toz gruplarını (un zencefil tarçın kabartma tozu) önceden eliyoruz ve sonra azar azar ekleyerek kaşık yardımıyla yumurtalı karışıma yediriyoruz.
4)Karışım, hafif unlanmış tezgahta hafifçe yoğurularak hamur haline getirilir.
5)Streche hamurumuzu sarıyoruz ve en az 30 dk buzdolabında dinlendiriyoruz.
6)Kurabiye kalıplarımızı cıkartıyoruz ve dolaptan aldıktan sonra hamurumuzu çok ince olmadan açıyoruz ve yağlı kağıt serdiğimiz fırın tepsimize yerleştiriyoruz . Dilerseniz kurabiyelere çubukta geçirebilirsiniz.
7)Yaklaşık 12-15 dk pişiriyoruz.

VE SONRA MİS GİBİ KOKAN KURABİYELERİMİZİ FIRINDAN ALIP SEYREDİYORUZ. BEN HARİKAYIM DİYORUZ. BİR ÇAY DEMLİYORUZ ÖNCE TADINA BAKIYORUZ, SONRA İSTEDİĞİNİZ RENKTE ŞEKER HAMURUYLA SÜSLÜYORUZ YADA YEMEĞE DEVAM EDİYORUZ:):)



MUTLU YILLAR:)

6 yorum:

gülümse dedi ki...

ahhhh çok süper görünüyorlar

yeliz'in dünyasındaki herşey dedi ki...

çok teşekkür ederim canım benim:)

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

Merhabalar,
Kurabiye süslemek çokk zevkli birşey.
Kurabiyeler harika görünüyor,ellerine sağlık canım.
Akşam çayımın yanına bu nefis kurabiyelerden olsa hiç fena olmazdı:)
Sevgilerimle...

yeliz'in dünyasındaki herşey dedi ki...

merhabalar:) kurabiye süslemek yemek her halıyle kesınlıkle çok zevkli teşekkür ederim bu güzel yorumunuz için:)

Adsız dedi ki...

Merhaba :) kurabiye süsleme işleminde üzerinde renkli hamurları nasıl yaptınız ve hangi süsleme çeşitlerini önerirsiniz?

yeliz'in dünyasındaki herşey dedi ki...

onlar şeker hamuru satında alabilirsiniz evde yapımı biraz zor ve kıvamını bilmek gerekiyor en güzeli satın almak pasta malzemesi satan yerlerden:):)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...